فضائل امیرالمومنین

جایگاهی برای نقل فضائل امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام

فضائل امیرالمومنین

جایگاهی برای نقل فضائل امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام

مشخصات بلاگ

به ذره گر نظر لطف بوتراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند

اگر توفیق باشد هر هفته با یک فضیلت وبلاگ به روز می‌شود

از خطابه غدیر ۱

جمعه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۵۵ ب.ظ

رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در خطابه‌شان در روز غدیر می‌فرمایند:

«ای مردم عالم! این علی برادر من است و وصی من و دربرگیرنده‌ی علم من؛ او در میان امتم و برای تفسیر کتاب خدا جانشین من است. او دعوت‌کننده به سمت خداست و عامل به آنچه رضای اوست. او ستیزنده‌ی دشمنان خداست و حمایت‌گر طاعت و بندگی‌اش و بازدارنده از معصیتش. او جانشین فرستاده‌ی خداست و امیر مومنان و امام هدایت‌گر. او کسی است که به امر خدا با پیمان‌شکنان و ستمگران و دین‌ستیزان به پیکار برمی‌خیزد.

این‌ها را به فرمان خدا به شما می‌گویم. و [خدا می‌فرماید ق/۵]: «فرمان من دگرگونی نمی‌یابد»


از جمله منابعی که این روایت را نقل کرده اند: احتجاج ج۱ ص۶۱


(متن عربی در ادامه مطلب)


معاشر الناس هذا علی أخی و وصیی و واعی علمی و خلیفتی على أمتی و على تفسیر کتاب الله عز و جل و الداعی إلیه و العامل بما یرضاه و المحارب لأعدائه و الموالی على طاعته و الناهی عن معصیته خلیفة رسول الله و أمیر المؤمنین و الإمام الهادی و قاتل الناکثین و القاسطین و المارقین بأمر الله أقول و ما یبدل القول لدی

نظرات  (۱)

سلام برادر

اتفاقا همین امروز خطبه شقشقیه مولا رو دوباره مرور کردم.

خیلی جانسوز و قاطعانه است.

اگه به این موضوعات علاقه مندی به وبلاگ ما هم سر بزن

می تونیم تبادل لینک کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی