فضائل امیرالمومنین

جایگاهی برای نقل فضائل امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام

فضائل امیرالمومنین

جایگاهی برای نقل فضائل امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام

مشخصات بلاگ

به ذره گر نظر لطف بوتراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند

اگر توفیق باشد هر هفته با یک فضیلت وبلاگ به روز می‌شود

ای علی ...

سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۲۷ ق.ظ

پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند:

«ای علی تو خیلفه‌ی من بر امتم در زمان حیات من و بعد از مرگم هستی. نسبت تو به من مثل شیث به آدم، سام به نوح، اسماعیل به ابراهیم، یوشع به موسی و شمعون به عیسی است.

ای علی تو وصی و وارث منی. تو جنازه‌ی مرا غسل می‌دهی و دفن می‌کنی. تو دین و امانت مرا ادا می‌کنی و وعده‌هایم را وفا می‌کنی. تو امیرالمومنین و  امام مسلمانان و پیشوای روسفیدان و شمشیر متقیانی . تو همسر سیده‌ی زن‌ها، دخترم فاطمه‌ای و پدر دو سبط من حسن و حسین. ای علی خداوند تبارک و تعالی نسل هر پیغمبری را از صلب خودش قرار داده و نسل مرا از صلب تو.

یا علی هر عکس تو را دوست بدارد و ولی خود گیرد من او را دوست می‌گیرم و هر کس تو نسبت به تو بغض داشته باشد و با تو دشمنی کند، مبغوض من خواهد بود و با او دشمنی می‌کنم چرا که تو از من هستی و من از تو ام.

ای علی خداوند ما را پاکیزه کرده و برگزیده است. اجداد ما تا آدم همگی پاک و حلال‌زاده بوده‌اند، پس تنها حلال‌زادگان ما را دوست خواهند داشت. ای علی تو را به شهادت بشارت می‌دهم که تو بعد از من مظلوم و مقتول خواهی بود.»

امیرالمومنین پرسیدند: «آیا قتل من در حالیست که دینم سالم است؟» پیامبر پاسخ فرمودند:

«دینت در سلامت است. ای علی تو هرگز گمراه نخواهی شد و لغزشی از تو سر نمی‌زند. اگر تو نبودی حزب خدا بعد از من شناخته نمی‌شد.»


از جمله منابعی که این روایت را نقل کرده‌اند: امالی صدوق ص۳۶۷


(متن عربی در ادامه مطلب)

قال رسول الله ص لعلی ع یا علی أنت خلیفتی على أمتی فی حیاتی و بعد موتی و أنت منی کشیث من آدم و کسام من نوح و کاسمعیل من إبراهیم و کیوشع من موسى و کشمعون من عیسى یا علی أنت وصیی و وارثی و غاسل جثتی و أنت الذی توارینی فی حفرتی و تؤدی دینی و تنجز عداتی یا علی أنت أمیر المؤمنین و إمام المسلمین و قائد الغر المحجلین و یعسوب المتقین یا علی أنت زوج سیدة النساء فاطمة ابنتی و أبو سبطی الحسن و الحسین یا علی إن الله تبارک و تعالى جعل ذریة کل نبی من صلبه و جعل ذریتی من صلبک یا علی من أحبک و والاک أحببته و والیته و من أبغضک و عاداک أبغضته و عادیته لأنک منی و أنا منک یا علی إن الله طهرنا و اصطفانا لم یلتق لنا أبوان على سفاح قط من لدن آدم فلا یحبنا إلا من طابت ولادته یا علی أبشر بالشهادة فإنک مظلوم بعدی و مقتول فقال علی ع یا رسول الله و ذلک فی سلامة من دینی قال فی سلامة من دینک یا علی إنک لن تضل و لم تزل و لولاک لم یعرف حزب الله بعدی

نظرات  (۱)

  • ܓܨ♥ فدایی سید علی ♥ܓܨ
  • امام محمد باقر (ع):
    هر که بر خدا توکل کند ، مغلوب نمی شود
    و هر که از گناه به خدا پناه برد ، شکست نمی خورد .
    بحارالانوار ، ج 68، ص (151)

    اى مهر دل فروز، در آسمان علم
    وى یار مه جبین، یا باقرالعلوم
    اى حجت خدا، ما را شفیع شو
    در روز واپسین، یا باقرالعلوم


    [گل]ولادت امام محمدباقر (ع) مبارک باد[لبخند]

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی