فضائل امیرالمومنین

جایگاهی برای نقل فضائل امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام

فضائل امیرالمومنین

جایگاهی برای نقل فضائل امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام

مشخصات بلاگ

به ذره گر نظر لطف بوتراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند

اگر توفیق باشد هر هفته با یک فضیلت وبلاگ به روز می‌شود

+

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۳۳ ب.ظ

جابر بن عبدالله انصاری از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل می‌کند:

«خداوند تبارک و تعالی مرا برگزید و انتخاب کرد و رسول خویش قرار داد. و برترین کتاب‌ها را بر من نازل کرد. پس من عرض کردم: "خداوند و آقای من تو موسی را به سوی فرعون فرستادی و او از تو خواست  برادرش هارون را همراه و وزیرش قرار دهی تا بوسیله هارون نیرویش را زیاد و قولش را تصدیق کنی. من هم از تو ای آقای من طلب می‌کنم تا از خاندانم وزیری برایم قرار دهی تا نیرویم را به وسیله او زیاد کنی."  پس خداوند علی را وزیر و برادرم قرار داد و شجاعت را در قلب او قرار داد و در مقابل دشمنانش لباس هیبت بر او پوشاند. او اولین کسی است که به من ایمان آورد و تصدیقم کرد. اولین کسی است که همراه من شهادت به وحدانیت خدا داد. من این‌ها را از پروردگارم خواستم و او عطایش کرد. پس او سرور اوصیاست که پیوستن به او سعادت است و مرگ در حال اطاعت اون شهادت. نام او در تورات قرین نام من است. همسرش صدیقه کبری دختر من و پسرانش سرور جوانان اهل بهشتند. او و پسرانش و ائمه بعد ایشان حجت‌های خدا بر بندگان بعد از انبیاء هستند. آن‌ها درهای دانش در امت منند که هر کس پیروی آن‌ها کند از آتش نجات می‌یابد و هر که به آن‌ها اقتدا کند به صراط مسقیم هدایت می‌شود. خداوند به هر بنده‌ای که محبت آن‌ها را عطا کند قطعا او را وارد بهشت خواهد کرد.»


برخی منابع که این روایت را نقل کرده‌اند: امالی صدوق ص ۷۵و۷۶ (مجلس ششم)


متن عربی در ادامه مطلب


قال رسول الله صلی الله علیه و آله: إن الله تبارک وتعالى اصطفانی واختارنی وجعلنی رسولاً وأنزل علیّ سید الکتب، فقلت: إلهی، وسیدی! إنک أرسلت موسى إلى فرعون فسألک أن تجعل معه أخاه هارون وزیراً، یشد به عضده و یصدق به قوله، و إنی أسألک یا سیدی و إلهی، أن تجعل لی من أهلی وزیراً تشد به عضدی، فاجعل لی علیاً وزیراً وأخاً، واجعل الشجاعة فی قلبه وألبسه الهیبة على عدوه، وهو أول من آمن بی و صدقنی، وأول من وحد الله معی، و إنی سألت ذلک ربی عزوجل فأعطانیه، فهو سید الأوصیاء، اللحوق به سعادة و الموت فی طاعته شهادة، و اسمه فی التوراة مقرون إلى اسمی، و زوجته الصدیقة الکبرى ابنتی، و ابناه سیدا شباب أهل الجنة ابنای، وهو وهما و الأئمة من بعدهم حجج الله على خلقه بعد النبیین، و هم أبواب العلم فی أُمتی من تبعهم نجا من النار، و من اقتدى بهم هدی إلى صراط مستقیم، لم یهب الله محبتهم لعبد إلا أدخله الله الجنة.

  • ۹۵/۱۲/۱۱
  • غلام‌علی

از رسول خدا

امالی صدوق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی