فضائل امیرالمومنین

جایگاهی برای نقل فضائل امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام

فضائل امیرالمومنین

جایگاهی برای نقل فضائل امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام

مشخصات بلاگ

به ذره گر نظر لطف بوتراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند

اگر توفیق باشد هر هفته با یک فضیلت وبلاگ به روز می‌شود

فضایل

جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۸ ب.ظ

رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: خداوند -تبارک و تعالی- برای برادرم علی بن ابی طالب فضائلی قرارداده که جز خودش کسی قادر به شمارش آن‌ها نیست. پس هر کس که فضیلتی از فضائل او را نقل کند و به آن فضیلت اقرار داشته باشد خداوند همه گناهان او را می‌بخشد هر چند که در قیامت با گناهانی به اندازه همه انسان‌ها و جنیان حاضر شود. و هر کس که فضیلتی از فضائل علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) را بنویسد، ملائکه مادامی که خطی از نوشته باقی‌است برایش استغفار خواهند کرد. هر کس به فضیلتی از فضائل او گوش کند گناهانی که با گوشش کرده آمرزیده می‌شود و هر که به فضیلتی از فضائل او نگاه کند، گناهانی که با چشمش مرتکب شده بخشیده می‌شود.

سپس رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: نگاه کردن به علی بن ابی طالب عبادت است، یاد او کردن عبادت است. ایمان هیچ بنده‌ای جز با ولایت او و برائت از دشمنانش پذیرفته نخواهد شد.

امالی صدوق ص۲۰۱ (مجلس ۲۸ حدیث ۱۰)

 قال رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله):

ان الله تبارک و تعالی جعل لاخی علی بن ابی طالب فضائل لا یحصی عددها غیره فمن ذکر فضیلة من فضائله مقرا بها غفر الله له ما تقدم من ذنبه و ما تاخر ولو وافی القیامة بذنوب الثقلین. و من کتب فضیلة من فضائل علی بن ابی طالب علیه السلام لم تزل الملائکة تستغفر له ما بقی لتلک الکتابة رسم . و من استمع الی فضیلة من فضائله غفر الله له الذنوب التی اکتسبها بالاستماع و من نظر الی کتابة فی فضائله غفر الله له الذنوب التی اکتسبها بالنظر. 

ثم قال رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله): النظر الی علی بن ابی طالب عباده و ذکره عباده. و لایقبل ایمان عبد الا بولایته و البرائة من اعدائه.

 

 

  • ۹۶/۰۲/۰۸
  • غلام‌علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی