فضائل امیرالمومنین

جایگاهی برای نقل فضائل امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام

فضائل امیرالمومنین

جایگاهی برای نقل فضائل امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام

مشخصات بلاگ

به ذره گر نظر لطف بوتراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند

اگر توفیق باشد هر هفته با یک فضیلت وبلاگ به روز می‌شود

اولین

جمعه, ۸ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۰۱ ب.ظ

امام رضا علیه‌السلام از پدران خود نقل می‌کنند که رسول خدا -صلی‌الله‌علیه‌وآله- فرمودند:

یا علی تو بعد از من مظلوم خواهی بود، وای بر آنان که بر تو ظلم و تعدی می‌کنند و خوشا بحال آنان که از تو پیروی می‌کنند و کسی را بر تو اختیار نمی‌کنند. یا علی تو بعد از من جنگ خواهی کرد، وای بر آنان که علیه تو می‌جنگند و خوشا بحال آنان که در کنارت می‌جنگند. یا علی تو بعد از من به کلام من و زبان من سخن می‌گویی، وای بر آنان که تو را رد کنند و خوشا بحال آنن که کلامت را قبول کنند. یا علی تو آقا و سرور این امت پس از من هستی و امام و خلیفه من بر آن. هر کس از تو جدا شود روز قیامت از من جدا خواهد بود و هر که با تو باشد روز قیامت با من خواهد بود. یا علی تو اولین کسی هستی که به من ایمان آوردی و تصدیقم کردی و اولین کسی بودی که مرا در وظیفه‌ام یاری دادی و در کنارم با دشمنانم جنگیدی، تو اولین کسی بودی که با من نماز خواندی درحالیکه سایرین در غفلت نادانی بودند. یا علی تو اولین کسی هستی که زمین برایش به همراه من می‌شکافد و مبعوث می‌شود و اولین کسی هستی که با من از پل صراط عبور خواهد کرد. خداوند عزوجل سوگند یاد کرده است که کسی اجازه عبور از صراط را بدون داشتن ولایت تو و ائمه از فرزندانت نخواهد داشت. و تو اولین کسی هستی که به حوض من می‌رسد و از آن دوستانت را سیراب می‌کنی و دشمنانت را از کنار آن پراکنده می‌سازی. تو آن هنگام که من به مقام محمود قیام می‌کنم کنارم هستی و با هم دوستانمان را شفاعت می‌کنیم و شفاعتمان در موردشان پذیرفته می‌شود. تو اولین کسی هستی که به بهشت وارد می‌شوی در حالیکه پرچم من در دستانت توست و آن پرچم حمد است که هفتاد قسمت است و هر قسمتش از خورشید و ماه وسیع‌تر است. تو صاحب درخت طوبای بهشتی که اصل آن در خانه‌ی توست و شاخه‌هایش در خانه شیعیان و محبین تو. 

عیون اخبار الرضا ج۲ ص ۲۷۱


متن عربی در ادامه مطلب

 عن إبراهیم بن أبی محمود عن علی بن موسى الرضا عن أبیه موسى بن جعفر عن أبیه جعفر بن محمد عن أبیه محمد بن علی عن أبیه علی بن الحسین عن أبیه الحسین بن علی علیهم السلام قال: قال رسول الله (ص) یا علی أنت المظلوم من بعدى فویل لمن ظلمک واعتدى علیک وطوبى لمن تبعک ولم یختر علیک یا علی أنت المقاتل بعدى فویل لمن قاتلک وطوبى لمن قاتل معک یا علی أنت الذی تنطق بکلامی وتتکلم بلسانی بعدى فویل لمن رد علیک وطوبى لمن قبل کلامک یا علی أنت سید هذه الأمة بعدى وأنت امامها وخلیفتی علیها من فارقک فارقنی یوم القیامة ومن کان معک کان معی یوم القیامة یا علی أنت أول من آمن بی وصدقنی وأنت أول من أعاننی على امرى وجاهد معی عدوى وأنت أول من صلى معی والناس یومئذ فی غفله الجهالة یا علی أنت أول من تنشق عنه الأرض معی وأنت أول من یحوز الصراط معی وان ربی عز وجل أقسم بعزته انه لا یجوز عقبه الصراط إلا من معه براءة بولایتک وولایة الأئمة من ولدک وأنت أول من یرد حوضی تسقى منه أولیاؤک وتذود عنه أعدائک وأنت صاحبی إذا قمت المقام المحمود تشفع لمحبینا فتشفع فیهم وأنت أول من یدخل الجنة وبیدک لوائی وهو لواء الحمد وهو سبعون شقه الشقة منه أوسع من الشمس والقمر وأنت صاحب شجره طوبى فی الجنة أصلها فی دارک فی دور شیعتک ومحبیک 

  • ۹۶/۱۰/۰۸
  • غلام‌علی

از رسول خدا

عیون اخبار الرضا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی